Apšvietimas per daugelį metų tikrai pasikeitė… t. y. automobilių apšvietimas! Vairuotojams nebereikia pasikliauti halogeniniais priekiniais žibintais, nes madingas tampa ksenoninis apšvietimas. Savininkams taip pat nereikia naudotis standartiniais galiniais žibintais, nes madingi europietiški žibintai. Net rūko žibintai nuėjo ilgą kelią, vaikeli! Pažvelkime į naujausią naujoką – ksenoninius priekinius žibintus ir kaip jie gali apšviesti jūsų vairavimo pasaulį.
Jei galėtumėte turėti priekinius žibintus, kurie skleistų dvigubai daugiau šviesos nei halogeninės lemputės, o sunaudotų tik pusę energijos, tai būtų geras dalykas, tiesa? Taip, tikrai taip, ir būtent tokia yra ksenoninių priekinių žibintų idėja, kurie greitai tampa standartine prabangių transporto priemonių įranga visame pasaulyje, taip pat atsiranda tam tikrose populiariose masinės gamybos transporto priemonėse.
Pagrindinė ksenoninių priekinių žibintų technologijos
ypatybė yra ta, kad jie skleidžia aiškią baltą šviesą, artimesnę natūraliai dienos šviesai, o tai, kaip įrodyta, pagerina vairuotojo koncentraciją. Mažesnė akių įtampa reiškia, kad vairuotojai gali daryti tai, ko jiems reikia geriausiai: saugiai ir patikimai nuvykti ten, kur jie ir jų keleiviai nori.
Kelio ženklinimas ir ženklai yra lengviau įskaitomi su ksenoniniais priekiniais žibintais, palyginti su halogeninėmis lemputėmis. Iš tiesų, ksenoniniai priekiniai žibintai labai pagerina saugumą, nes vairuotojo regėjimo laukas smarkiai padidėja, todėl pagerėja reakcijos laikas avarinėse situacijose. Kelionė tamsiais, neapšviestais šalutiniais keliais gali kelti pavojų saugumui net ir šviesiu paros metu. Tačiau su Xenon lemputes tas elnias, į kurį galėjote atsitrenkti savo halogeniniais žibintais varomu automobiliu, su įrengtais Xenon žibintais pateks į jūsų regėjimo lauką daug greičiau, todėl galėsite išvengti potencialiai mirtino kontakto [dėl elnio tikrai!]. Populiarūs tyrimai atskleidžia, kad net 80 % visų eismo įvykių įvyksta dėl prasto matomumo.
Europos rinkose automobiliuose su „Xenon” technologija taip pat įrengta priekinių žibintų valymo sistema, užtikrinanti optimalų matomumą, taip pat automatinė išlyginimo sistema, leidžianti ribotai pasukti priekinių žibintų projektorių, kai pasukate automobilį. Kai kurios sistemos žengia dar vieną žingsnį į priekį: Xenon Dynamic Bending Light arba DBL technologija – tai specialūs priekiniai žibintai, kurių šviesos spindulys pasukamas pagal vairo pasukimo kampą. Veikdami ir tolimųjų, ir artimųjų šviesų režimu, bi-ksenoniniai priekiniai žibintai padeda iki 90 % pagerinti matomumą plačiuose kelkraštyje.
Žinoma, ksenono technologija yra brangi, todėl halogeninių priekinių žibintų kol kas negalite pakeisti į ksenono arba ksenono į bi-Xenono… kol kas. Tačiau kai kurie gamintojai parduoda papildomus žibintus, kuriuos galima pridėti prie bamperio ir taip gauti alternatyvą.
Žinoma, kaina yra vienas iš veiksnių, kodėl Xenon technologija dar nėra plačiai paplitusi. Net prabangiuose automobiliuose mačiau, kad bi-ksenoniniai priekiniai žibintai siūlomi kaip papildoma galimybė, už kurią papildomai mokama 750 JAV dolerių! Kaip ir visų technologinių pasiekimų atveju, galima tikėtis, kad kažkas kažkur tobulina šią technologiją, kuri rinkoje pasirodė 1992 m., kad ksenoniniai priekiniai žibintai taptų prieinami masėms. Tai gera žinia visiems, nes dėl prasto matomumo turėtų pradėti mažėti eismo įvykių.